Minder darmpoliepen door beschermende plantenstof
Omschrijving
Een tot dusver obscure groep verbindingen in plantaardige producten halveert de kans op darmpoliepen. Dat blijkt uit het promotieonderzoek van dr. Anneleen Kuijsten aan Wageningen Universiteit. De door Kuijsten onderzochte stoffen zijn lignanen. Ze zitten in meergranenbrood, thee, groenten en fruit. Ze vallen onder de polyfenolen, een grote groep verbindingen in plantaardige voedingsmiddelen waarvan onderzoekers vermoeden dat ze beschermen tegen ziekten. Of lignanen dat ook doen is nog steeds niet duidelijk, maar op basis van Kuijstens onderzoek zou je dat wel verwachten.
[ Ga naar het volledige artikel toe ]
Categorie: darmkanker - lijnzaad

[Reinig uw lichaam met de Chlorella alg -
100% plantaardig ]
|